En dag

Idag har vi varit i Vasa o shoppat lite...det regnade och var kallt...när vi kom hem kom solen fram och jag tog med pojkarna ut. Vi plockade blommor till farmors grav, letade mask till metningen och lekte kurragömma.

Sen for pappa och Kerstin och hämtade Abborrfiléer och så åt vi en smarrig middag tillsammans;

Milo har tjatat om att gå ner i matkällaren hela året...äntligen fick han det:

Nu eldar pappa bastun. Vi får passa på att basta nu innan vi far hem.

En dag på stranden

Jag tog med mig kidsen till stranden när David var och fiskade. Vi var helt ensamma. Fantastiskt väder och glada barn. Milo letade fisk i mängder och Elli var ganska nöjd att leka i sanden och strandkanten...snart ska gipset bort.

Våra dagar

Nu börjar vi verkligen komma in i semestern. Vi tar dagarna som de kommer och bara njuter av livet.

Huset är sig likt...det känns härligt att andas luften här.
Igår var vi vid svedjehamn och sjöng allsång:

Såg att mina söta kusiner agerade fotomodeller:
David lekte chaufför och körde oss på en gammal kärra:
Idag åkte vi förbi Pia och Jonas och hälsade på och barnen fick leka lite:

Se tog vi en tur till Vasa och shoppade lite och avslutade kvällen på middag hos Camilla:
Här sitter pojkarna och gör ritningar till ett utedass de ska bygga. De har beställt 6 brädor som ska levereras på söndag.
Vi svängde förbi svedjehamn innan läggdags...
Love it!

Björköby

Hej!
Oj vilken resa. Vi kom iväg med färjan kl 8 och det var som vanligt fantastiskt vackert att lämna Stockholms skärgård.

Vi gick och kollade utbudet för barnen och underhöll de några timmar. Sen tog vi lunch på buffén, var riktigt gott och de hade en massa vegetariskt.
Barnen blev lite rastlösa och efter ett tag började de leka med maten o busa en massa så David tog våra kiddoz och gick till lekrummet. Efter det passade vi på att sova ett par timmar. Vi lyckades fördriva tiden och körde av båten ca 12 h senare. Efter ytterligare ca 5 h var vi i Björköby.
Vi körde i skymning och då är det lätt att se en massa vilt, vilket vi också gjorde. Två älgar, varav den ena i väggrenen. En räv och ett rådjur, vi var på vår vakt vill jag lova. I finländska skogarna känns det som om vägarna aldrig tar slut...
Vi lyckades även hamna i ett regnoväder och när vi väl kom fram till Björköby började de åska. Barnen var jätteduktiga och vi kunde bara bära on dom i sängarna så fortsatte de sova när vi kom fram.
Imorse bakade Camilla frallor och sen blev det ett par timmars bus för barnen.

På eftermiddagen var vi bortbjudna på mat hos Olof med familj. De har ett café ochvtog emot en veteranbilträff med 30 gäster.

Barnen sålde jordgubbar till gästerna
och rökt aborre:
sen skulle vi förbi faster Bettan och säga hej, kl var 20.30 och då bjöd de på fest med paj o glass och nybakta bullar. Som vanligt här i Björkö...underbart med spontanitet och gästvänlighet.
Imorgon ska vi på allsång vid svedjehamn! Hoppas på härligt väder!
Puss och kram

Min förstfödde

Min förstfödde älskade Milo Lotus William Wiik! Så mycket kärlek och klokhet du sprider omkring dig.
Älskar dig av hela mitt hjärta!

Kolmården

Idag har vi varit i Kolmården!
Var där en timme innan de öppnade och det var en massa bilar och folk. Vi besökte nya bamses värld, äkte karuseller, fikade, kollade på djuren, åkte linbanan, sälshowen och delfinerna...hemma vid 19...
En lång dag med fint väder och nöjda barn!

krambanan

På middag

Semesterns första löprunda avklarad...så fantastiskt att vara i naturen och lyssna på alla ljud. Love it!

Efter frukost och lek åkte vi på en shoppingtur innan det var dax att åka på middag hos pappa och Kerstin!

Tog massa fina bilder med min vanliga kamera som jag får visa en annan gång. Micke överraskade pappa med en ny IPhone...så snällt!
Tack för en supertrevlig kväll med fantastisk mat!

Sov gott vänner!

Snälla barn

Godmorgon!
Vaknade upp i Finspång efter en lång natts sömn.
Barnen var så duktiga på resan upp.
Vi packade hela FM och jag passade på att jobba lite på resan. David fixade bilen och vid 13 kom vi iväg. Vilken tur att vi har som har en stor familj, alltid några som vill bo i vårt hus medan vi är iväg.
Vi körde vår första pause vid braehus. Lekte o åt lite!
Låtsassover...
Bilen var jätteskön att köra tyckte David...o hade gott om plats!

Äntligen framme så mötte pappa, Kerstin, moncan o barnen oss hemma hos Micke och Ning. Ett år sen big sis och jag såg sist:

Sen kom Camilla med familj och då blev det middag !

Sööööta...
Trötta efter allt bus!

Idag tänkte jag börja dagen med en löprunda...ha en fin dag!

Bortbjudna

Hej!
Vi blev bortbjudna ikväll...en sväng till våra vänner som bort några minuter bort. Bubbel o pizza i solen. Riktigt mysigt! Härlig start på semestern!

Nu väntar sängen!

Glöm inte bort att du är värdefull!

Puss

Sommar

Nu äntligen börjar det kännas som sommar för mig. Ledigheten närmar sig och en känsla av pirr och lugn sprudlar i kroppen...
Kontrollfreak som jag är försöker jag ordna så att allt på jobbet flyter på. Att vara chef är inte alltid lätt, speciellt inte i semestertider.

Gjorde den godaste smoothies imorse, 1 liter färska jordgubbar, 1 mango, ekologiska lingon, blåbär och bananer!
Älskar min kropps respons på alla nyttigheter jag äter!
Det är så vackert i trädgården nu...Love IT!
Ha en fin dag mina sötnosar😘
Nu säger den här hippien tack och adjö till jobbet för ett tag!

Puss

Härliga bilder

Hej!
Det är viktigt att omge sig av vackra saker...blommor, ett nystädat hem och ordning o reda...hinner inte alltid med allt, men nu har vi fixat på trädäcket och gjort riktigt fint. Köpte de här vackra blommorna häromdagen.

Passade även på att köpa en kartong jordgubbar att frysa in:

Idag firar jag och David 8 år tillsammans...tänk vad tiden går...

Önskar dig en fin dag💗

Annorlunda vecka

Den här veckan har det hänt mer än det brukar göra på ett år för oss. Tyvärr ganska jobbiga händelser...förutom att jag fortfarande jobbar så är dagarna även fyllda av aktiviteter för David och barnen. Kenzo går på rehab 2 ggr i veckan, huset och trädgården ska fixas inför Davids 35 års fest och inköp ska göras.
I tisdags efter jobb körde Elliot sin lilla elbil och trillade. Handen stod bakåt typ och vi fattade direkt att den var bruten. Jag fick en chock och bara grät och de andra var ganska lugna, speciellt elli som inte sa nåt. Väl på akuten röntgades han, opererades, och gipsades...
När vi hämtade David o Elliot på sjukhuset dagen efter, firade vi David som fyllde år, med paketöppning och fika. Vi hann precis landa innan David hittade en fästing på Milo. In till vårdcentralen och ta bort den.
Det gick smidigt men var lite läskigt tyckte Milo.
Som om inte det var nog blev jag sjuk igår...feber, frossa och magkramper. Tack och lov är det bra nu!

Hann faktiskt med en mysig dejt med Sirina i Malmö i går innan jag blev sjuk. Vi var på ett vegetariskt ställe som heter Lotta Love café!
Riktigt mysigt!
Ny ser vi framåt och går vidare. Jag är tacksam för att alla mår bra trots omständigheterna.

Kram på dig!

Aj

Hej!
Ännu en underbar dag! Har lyckats få ryggskott typ och ojjar mig lite, har legat på spikmattan ett tag också, hoppas på att lite vila gör mig frisk.

En bild på min älskade man som snart fyller 35 år❤️

Allt är så vackert nu, blommorna, fåglarnas kvitter, havet, solen, barnens glädje och människorna.

Kärlek till dig därute

Äntligen

Idag kom då den efterlängtade värmen...vi njöt ordentligt och tog en promenad till stranden.
Carran kom på besök också vilket var superskoj.

Milo var på stranden med dagis idag och tog årets första dopp, modigt.

Detox 1 dag

Hej!
Jag tänkte köra en endags detox med juice, smoothies, sallad och örtteer/vatten.
Säg till om du vill vara med så ska jag guida och hjälpa dig!