Rawfood

Jag vill så gärna börja med en rawfood livsstil. Min bästa mål på dagen en frukosten och det tar verkligen emot att byta bort kaffe och knäckemacka...så nu har jag hittat några rawfodd frukost varianter:
 
En stor frukt- och bärsallad, ev. toppad med lite nötter och frön Boveteyoghurt med färska eller tinade bär
Gröna smoothies är kanon att börja dagen med
En skål med raw granola, (gör egen eller köp färdig, ex från Reene Voltaire) med björnbär, hallon, svarta vinbär och egen sesammölk.
Bärsmoothies med egen nöt-eller frö mjölk -
En stor sallad på massa bladgrönt, marinerad broccoli, avokado, paprika, gurka och olivolja som dressing.
Hampa och gojismoothie
Raw food kex eller bröd (gör egna eller köp ex från Råvarubutiken) med mosad avokado (blanda gärna i lite färsk gräslök och salt) skivade grönsaker och groddar.
Testa att byta ut ditt kaffe mot ingefärsthe som du enkelt gör genom att värma upp en kastrull med vatten och lägg i skivor av färsk, skalad ingefära samt pressa i lite citron eller lime.
 
Källa: http://www.lifevision.se/halsoblogg/raw-food-kom-i-gang-tips/
 
 
 
Vem vill inte bli serverad denna frukosten?
 
 

Kommentarer
Postat av: susanne

underbart och jag förstår att du är helt såld!
kram mamma

2014-03-27 @ 19:44:55
URL: http://margitohlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com