I was here!

Läste ett bra blogginlägg idag från succecoach.se:
 

Vi drömmer om en skönare livsstil men vill inte jobba för det. Vi vill vara miljonärer men inte betala (mer än en trisslott). Vi vill ha mer tid men vägrar att investera tid. Vi vill vara vältränade men orkar inte träna. Vi vill åka på långresa men bokar aldrig biljetten för att vi inte har råd. Och vi har inte råd för att vi inte behöver ha råd eftersom biljetten aldrig blev bokad…

Vart är det jag vill komma? Jo, allt vi vill ha finns där HELA tiden, hur nära som helst. Det t o m bara väntar på oss. Men vad är då haken? Varför är vi inte rika, vältränade, kärleksfulla, harmoniska, solbrända eller vad det nu är vi vill ha eller vara?

Därför att ALLT VI VILL HA ligger utanför vår komfortzon. För att få ut mer måste vi bli mer, göra mer, vara mer, investera mer, uppoffra mer. Allt hänger ihop. De flesta gör minsta möjliga men förväntar sig att få ut MER. Galet!! Tänk istället, jag ska alltid göra liiiite mer, träna lite mer, investera lite mer kanske både pengar och tid. Boka biljetten till den där resan du vill göra. När datumet väl kommer för avfärd så finns både pengar, packning och reslust, jag lovar!

Läskigt tycker de flesta att det är att gå utanför sin komfortzon och jag håller med. Det ÄR läskigt men belöningen, jaaaa du den belöningen, den är värd ALLT!! Jag har massor av gånger gått utanför den där förbaskat äckliga “komfortzonen” som många blandar ihop med trygghet och för varje gång blir jag modigare, lyckligare och rikare. Ja, t o m bankkontot växer när jag växer. Tänk om jag hade vetat detta när jag var 20??

Lev väl och ta för dig av livet när du nu fått ett…

 

Jag vill dela en så otroligt vacker sång av Beyonce med er, I was here heter den. Fantastisk. lyssna på texten. Du är viktig!

 

 

Fick mig en tankeställare efter att ha läst detta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com