Min älskade pappa!

I helgen har pappa o Kerstin varit här, det e så underbart snälla och vi har haft det superkul=) De kom i fredagskväll...jag hade gjort en god indonesisk gryta och ris! Vi åt och hade det trevligt och hade tänkt att knalla ner till havet vid 20 tiden för att lyssna på talet och kolla in elden. Men vi hade så trevligt att vi bestämde oss för att stanna hemma, då messade David mig o frågade om elden var fin...jag ba, vi e hemma...då hade han fått sluta tidigt o tänkte överraska oss. Men han kom iallafall hem och då bestämde vi oss för att traska ner till elden, david stannade hemma med Milo som sov. Väl nere så visade det sig att det hade blåst för mycket för att få tillstånd att tända elden, typiskt. Men vi såg några andra som grillade korv och de ropade på oss, va nattvandrare som vi stannade hos ett slag...efter lite prat visade det sig att den ena tjejen bott granne med pappa i Norrköping. Konstigt va=)



Kallt men mysigt...

I lördags blev Milo dålig så David sa att jag kunde åka själv med pappa o kerstin till Danmark...vi tog först en lunch på Tomatens hus som e så himla mysigt:



Här plockar vi lördagsgodis...hehe en massa fina tomater...



Pappa ställer om GPS:en som tog oss genom kohagar och smala grusvägar, kul hade vi men trodde aldrig vi skulle komma fram=)



Jag fick en fin körsbärstomatplanta, en stor fin basilika och en timjan, tack!



I väntan på maten, tomatpaj såklart!



Så otoligt gott! Åk dit!



Fin gardin som Kerstin ville ha bild på!



På vägen in till stan o Danmark blev vi stoppade av ett förstamajtåg...



Båten till Danmark...



Först va det lite mulet men sen blev det sol o ganska varmt...allt hade öppet i Danmark till skilland från HBG.



När vi klev av i HBG igen möttes vi av en massa poliser...va ju demonstration i stan...



Sen började det störtregna och vi sprang som tokar till bilen på nic...



Köpte givetvis danska wienerbröd med chokolaaaade i mitten och så hade Kerstin fixat champagne o jordgubbar.
Fick även en massa fina födelsedagspresenter till Milo som vi inte har öppnat än. Tack för att pappa o Kerstin, vi har haft det så trevligt när ni var här!

Imorse åt vi en god frulle tillsammans och sen åkte de vidare, David jobbade o jag tog hand om lilla stackars Milo som har åkt på influensa.

Nu lyser solen och jag ska börja med maten!

Kram min vän

Kommentarer
Postat av: Ida

Shit vad snygg du är! Men det är du alltid ;)

2010-05-02 @ 20:31:25
URL: http://thesociety.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com