Ångkoka

Hallojsan min vän!
Måste bara delge dig en sak...har sedan ett par månader tillbaka börjat köpa färsk lax (istället för fryst)...så häromdagen tänkte jag att det var dax att ge milo lax, frågade kvinnan som jobbade vid fiskdisken om råd hur jag skulle tillaga fisken och hon gav mig värsta, bästa tipset. ÅNGKOKA fisken, eftersom vi inte har någon ångkastrull lr vad det nu heter så går det lika bra att ta en traktörpanna...häll lite vatten i botten och ställ på en tålig skål. Där la jag i färsk lax (ta den bästa biten utan ben och fett till barn) på med lite potatis och broccoli och så på med locket...så låter du det koka ca 15 min...max. Sen la jag allt i mixern med lite äkta smör, dill och lite vitpeppar. Fin buljong utan E-621(natriumglutamat) går oxå bra. And here is da result:



Milo verkligen älskade det...fast det gör han ju med all mat=)

Och så gjorde jag en potion till mig med:



Känns så himla nyttigt o bra, lr hur!

Imorgon ska vi kolla på ett hus i Ekeby, får se om det e nåt att ha. Jag vill så gärna bo precis vid havet så jag ska försöka att affirmera ett hus vid nåt underbart fint läge...vi trivs ju så bra här så vi hoppas kunna få nåt. Hyra går ju oxå bra, tills vi sparar ihop tillräckligt med pengar till en insats.

Vem vill inte ha en sån här fin utsikt...



Här kommer bilder på fina blommor som står på köksbordet hemma hos oss:



Den här buketten fick jag av milo David när jag  var sjuk...



O dom här fina blommorna kom Ove med igår...

Njut dagen min vän!

Kommentarer
Postat av: susanne

Härlig mat och krya på er!



Jag har gjort grönsaksbiffar med wokade grönsaker. Gott och jag älskar det

kram mamma

2010-03-27 @ 18:03:33
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com