Nån mer än jag som dricker cola light???

För ca 10 år sedan var jag beroende av cola light...slutade och höll upp till i somras...nu e jag där igen...köper en flaska om dagen. Inte bra men nu ska verkligen sluta...speciellt efter att ha läst detta:

Jag har en fråga om Cola light. Som jag förstått det är Cola a big no no, men att Cola Light inte är “förbjudet” enligt LCHF men att man ska vara försiktig att inte dricka så mycket då man kan få ett sötsug av detta trots att det inte är vanligt socker eller mycket kolhydrater. Stämmer det? Är det alltså ok att dricka en burk om dagen?

Cola light är mer beroendeframkallande än det mesta! Folk klarar av att sluta röka lättare än att sluta med Cola Light. Det triggar igång sötsug och kroppen tror att det vankas mer godis (vilket det också brukar bli då). Dessutom finns det forskare som vittnar att din kropp har svårt att känna skillnad på artificiellt socker och vanligt socker, så blodsocker och insulinpåslag blir samma som vid vanlig Cola. Dessutom finns det ny forskning om att dina mättnadssignaler uteblir om du får i dig sötningsmedel, vilket innebär att du äter mer, vilket i sin tur innebär att du går upp i vikt. Så du har stora hälsovinster att tjäna om du slutar med Cola light och andra artificiella sötningsmedel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com