Stanna upp o fundera

hur du har det just nu. Så skriver mamma i sin blogg...Jag har tänt ljus i hela lägenheten, har lyssnat på Mozart och det e kolsvart ute. Milo sover och David kollar på en film. Kenzo sover hos mamma i dag...jag saknar honom redan. Har tillomed gråtit en skvätt...Jag har det bra, jag är frisk, har en underbar man och en frisk liten son som jag har längtat efter i halva mitt liv. Jag är ledig från ett bra jobb, har en fin utbildning och en underbar familj och otroligt fina vänner. Jag känner mig lyckligt lottad och välsingnad.
Mamma skriver om att ibland händer saker och ting utan att vi är förberedda. Från ena dagen till den andra kan en alllvarlig sjukdom lr något annat vända upp och ner på ens tillvaro rejält.
Därför vill jag ta tillfället i akt att påminna dig och mig själv om hur viktigt det är att uppskatta det vi har och vara stolta över vad vi åstakommit med våra liv. Ibland är det lätt att gnälla och ta saker och ting förgivet. Man glömmer bort att stanna upp och leva i nuet, allt lixom bara rullar på...läste ett citat i tonåren: alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet. Så kära du, stanna upp och fundera hur du har det just nu!

Ikväll när vi åkte hem från David familj tog jag så fina bilder (från bilen):



Milo var trött och längtade efter sängen:



Igår var vi på loppis i Hyllinge, vi mötte upp familjen där:



Även Helena o Zelma hittade dit:



Sen åkte vi till Veronika och familjen för en fika. Hade jättetrevligt o smarrade på kaffe och äppelkaka...stanande till sena eftermiddagen och sen köpte vi med oss thaimat och hyrde film, som jag såklart somnade ifrån.

Idag har vi haft en lugn förmiddag, gjorde oss fina för en fika hos famijen i Smöris:



Sen bar det vidare till Eva o c.o som bjöd på fin söndagsmiddag...dillkött, underbart gott och lika trevligt som alltid:



Eva gav oss alla ett varsitt kort med ett fint budskap på...det fick oss att tänka efter!



Farmor o Milo myser=)



Fina syskonen o Milo!

När vi skulle hem såg jag fina dahlior utanför huset, och eftersom jag vill att vårt nästa barn ska hete Dahlia (om det blir en flicka) så var jag tvungen att ta ett kort:



Sov gott och jag sänder dig all kärlek

Kommentarer
Postat av: mamma

Fint du skriver på din blogg. Det är viktigt det du skriver och som vi alla bör komma ihåg ibland.

Kram Mamma

2009-09-13 @ 22:37:15
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Sara

När kan vi komma och hälsa på? Vore ju kul att se lilla ursöta Milo?

Kram

2009-09-15 @ 10:27:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com