Deva Premal

Godmorgon!

Jag lyssnar på Deva Premal och Kenzo ligger på golvet brevid soffan. Deva Premals musik tänkte jag ta med mig till förlossningen, yogar oftar till just sån här musik.



Efter föräldrautbildningen kände jag mig lite lugnare, har varit ganska negativ till smärtstillade i samband med förlossningen, men barnmorskan fick mig att förstå att det ibland är det bästa för både barnet och mamman - att ta smärtstillande. Ha man en lång tid av värkar innan själva krystandet kommer igång kan man vara så slut att det inte finns ork att få ut barnet själv. Då kan man behöva använda tång eller sugklocka och i värsta fall snitt. Så får man bedövning i tidigt skede kan man spara på krafterna tills det verkligen behövs. Så jag ska försök ta det som det kommer och inte planera så mycket. Jag ska låta det hända helt enkelt.

Inatt har jag sovit utan att vara uppe en gång, helt underbart. Hemligheten låg nog i att jag tog en dubbel dos gaviscon, slapp då att bli väckt av en halsbränna. 

Nu tänkte jag kolla klart på transporter 3 som vi började se igår, sen blir det förhoppningsvis bullbak (om jag orkar). 

Sat Nam
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com