Sat Nam

Gomorron!
Milo somnade fint igår, la honom i sängen med den lilla lampan tänd och sen somnade han själv. Han vaknade han vid 5 och ville ha mat och nu vid 8.15 gick vi upp. Nu ska jag fixa frukost och sen ska vi till en av tjejerna i mammagruppen och fika, ska bli supertrevligt.

Vill förklara mantrat SAT NAM som jag ofta skriver:


Det mest grundläggande mantrat inom Kundaliniyogan är SAT NAM. Det kopplas till andningen och används i princip under alla yogapass. Du vibrerar ljudet inom dig i takt med andningen. SAT på in-, NAM på utandning.

SAT betyder sanning och NAM står för namn eller identitet. Vi brukar översätta mantrat till svenska med "jag är sann" eller "sanning är min identitet". Det blir som en positiv affirmation till dig själv.


Kommentarer
Postat av: Carran

Tack för senast kära syster! Sat Nam

2009-07-17 @ 12:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com