Milo 8 veckor

 


De första riktiga leendena

Denna månad kommer du att få strålande, tandlösa leenden som belöning för allt ditt jobb. De första äkta leendena är helt klart en av favoriterna i bebisars utveckling. Det ger lön för mödan -- du har bytt blöjor, matat, badat, pussat och kramat utan direkt gensvar. Men så en dag, går solen upp. Ditt barn ler mot dig på ett sätt som definitivt inte är orsakat av prutt i magen! Det kan lysa upp till och med dagen efter en sömnlös natt.

När Robs sex veckor gamla dotter, Holly, log mot honom för första gången, så rördes han till tårar. "Det var en riktig skitdag på jobbet", säger han. "Jag hade inte sovit ordentligt på ett tag och rusningstrafiken hade varit hemsk. När jag kom hem och min fru gav mig bebisen, som då log mot mig med hela tandköttet, så tänkte jag 'hon vet vem jag är' -- och allt annat kändes plötsligt oviktigt".


Komplicerade mönster - ja tack


Advertisement  Vid två månaders ålder börjar bebisars tidiga förkärlek för enkla, tvåfärgade objekt ge vika för intresse för mer komplexa mönster, färgkombinationer och former. Ge bebisen en chans att få upptäcka många olika former och färger -- plastleksaker och mjuka bollar fungerar ofta bra, till exempel.


Sova längre stunder

Om ditt barn sover hela natten igenom, har du en ovanlig tur. De flesta bebisar vill fortfarande matas en eller två gånger per natt vid två månaders ålder. Men det går framåt -- bebisen sover nu längre perioder och är också vaken längre perioder. De flesta tvåmånadersbebisar har två till fyra längre sovstunder och är vakna upp till 10 timmar om dygnet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com