GI

Gomorron!
Idag ska jag börja med GI recept, har 2 bra kokböcker och har skivit inköpslista på allt som behövs. No more vitt mjöl, socker och vit pasta...Känns underbart att komm igång lite. Helgerna ska vara heliga...alltså jag får äta vad jag vill. Det står överallt att GI metoden är superbra då man ammar. 

GI-metoden går ut på att man äter långsamma kolhydrater som förbränns sakta. .

Långsamma kolhydrater har ett lågt GI. Forskning har visat att en kost med ett lågt GI är bra för hälsan:

  • Lägre blodfetter.
  • Bättre tandhälsa.
  • Du är mätt under längre tid.
  • Ökad uthållighet.

Många menar att en kost med lägre GI minskar sötsug och ger ett jämnare humör.



Alltså, jag ska inte banta...bara försöka äta hälsosamt. Under graviditeten blev det väldigt mycket glass, godis, fika mm, vilket har satt sina spår. Nu vill jag kunna få på mig mina gamla kläder igen!

Ha en underbar dag kära!

Puss 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com