Woodstockfestivalen

Häromdagen såg jag, David o Patrik en dokumentär om woodstockfestivalen...alltstå vilken grej det va...tror inte man riktigt förstår vad som hände där, men det skapades iallfall musikhistoria. Alla de stora höjdarna va där och man uppskattar att det var ca 1,5 miljoner besökare de 3 dagar som festivalen hölls...Janis Joplin, Jimmie Hendrix, Santana, Richi Havens och många fler var där. Lyssna på denna coola låt av country Joe Mcdonald:

 

Grym text...och så Richie Haven som spelade så alla låtar va slut...denna kom han på medan han sjöng o e grymt bra:



Tänk er o så ut över detta hav av dansande och sjungade människor....wow

För er som inte vet så har även jag varit en festivaltjej...roskilde besöktes ett par ggr...nu ska jag dela av mig av några guldkort från den tiden:

(obs!!! vanlig cigarr..hihi)




Josse o Carran efter flera daagars festande...



Peace & Love my friend

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com