Förändring....nja storstädning av garderoberna

Gomorron kära!
Sitter med min morgonlatte och bloggar lite...har lite old school hip hop på i bakgrunden o e allmänt pigg...kl e 9. Killarna sover. Idag e jag så sugen på en förändring...vet inte vad riktigt. E sugen på att resa, plugga, köpa hus, röja här hemma. Vet inte riktigt vad, men det e en skön känsla lixom. Får sånna ryck ganska ofta, har ett inre sug efter att utvecklas och blir lätt rastlös. Trivs ju väldigt bra med att vara hemma med min familj o mysa o så men det är ändå nåt som driver mig att hitta på nya saker...så har det nog alltid varit med mig. Vill jättegärna plugga till yogalärare och det ska jag göra när Milo blir lite större, förhoppningsvis nästa år, sen vill jag läsa mental träning för Lars Erik Uneståhl:
PUMT - Personlig Utveckling genom Mental Träning, utbildning till Licensierad Mental Tränare, steg 1

Kursen "Personlig utveckling genom Mental Träning" gavs som en 20-poängsutbildning genom Högskolan i Örebro på 80-talet. Världskända Lars-Eric Uneståhl är den som har utformat hela utbildningen och även grundare till begreppet "Mental Träning" i Sverige. I samband med att Skandinaviska Ledarhögskolan tog över kursen 1989 kom utbildningen att kallas "Personlig kompetensutveckling genom Mental Träning som är steg 1 och ger benämningen Certified Mental training Practitioner till att bli Licensierad Mental Tränare. PTL "Person Team och ledarskap" är Steg 2 som leder till Licensiering som Mental tränare och Mental Training Master

PUMT utgör steg 1 i utbildningen till Licensierad Mental tränare. Den fokuserar på den egna personliga utvecklingen. Många läser endast PUMT för sin egen skull och utvärderingarna från PUMT visar att de flesta upplever att kursen leder till starkt positiva förändringar i både privat- och yrkesliv. Det innebär att genomgången och godkänd utbildning ger benämningen Certified Mental Training Practitioner med 100 International Units.


Kursen kostar ca 20 000:- men det e nåt jag verkligen vill göra! Får se hur det går=)

Helgen har varit lugn och skön:


 
Vår egen lilla hip hop kille med nya labanmössan på=)



Milo älskar att hänga på mig i bärselen...somnar direkt!



Kusinerna tillsammans i Milos säng...lyssnar på Mozart och tittar på mobilen som snurrar!

Igår var vi o hälsade på Bella o Lava:



Drack kaffe och åt god dajmtårta (jag har nu börjat äta sötsaker på helgerna) hehe...nice! o svampen e borta tack o lov.



Sen åkte vi vidare till mamma och åt god söndagsmiddag och hängde med familjen...



Den bästa förändringen i mitt liv var den 1a juni i år, då lilla Milo kom till världen...13.37 förändrades mitt liv och fick en helt ny mening. Jag är såå lycklig över vårt underverk och undrar hur jag har kunnat leva utan honom.

När jag talar om förändring är det om min egen personiga utvecklig. Föräldrarskapet är egentligen den viktigaste  och tuffaste skolan man kan gå igenom. Jag vet ju att det är viktigt att vara i nuet och njuta av det som är. Mina mål om andra utblildningar får vänta lite...den förändring som ligger närmast just nu är garderoberna som ska städas...

Ha en underbar dag och glöm inte bort att drömma lite...
All kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com