Mina utbildningar som jag läser:

 

Mål: Systematiskt träning av livsfärdigheter för ett bättre liv. Målet för all utbildning är enligt högskolelagens §2 "Personlig utveckling". Trots detta är PUMT den första högskolekurs som är klart inriktad på personlig utveckling, där huvudmålet är att fungera och må bättre både som privatperson och som yrkesmänniska.

För att du ska nå dit bör din kunskapsuppbyggnad kombineras med färdighetsträning . PUMT innehåller därför ett 50-tal mentala träningsprogram, som tar ca ett år att gå igenom.

Kompetenshöjning har hittills varit mer inriktad på yrkeskompetens än på arbets-, social-och livskompetens. PUMT försöker visa att det finns en allmän kompetens, som gör att man fungerar bra oberoende av yrke, nivå eller position.

PUMT utgör steg 1 i utbildningen till Licensierad Mental tränare. Den fokuserar på den egna personliga utvecklingen. Många läser endast PUMT för sin egen skull och utvärderingarna från PUMT visar att de flesta upplever att kursen leder till starkt positiva förändringar i både privat- och yrkesliv. Det innebär att genomgången och godkänd utbildning ger benämningen Certified Mental Training Practitioner med 100 International Units.

Vill du jobba professionellt med Mental träning så har du möjligheten att fortsätta utbildningen med steg 2, PTL"Person Team och ledarskap" som leder till Licensiering som Mental tränare och Certified Mental Trainer Master.

Har du dessutom en ICC certifiering som coach genom Skandinaviska Ledarhögskolan så får du även certifiering som Mental Coach

 
Är du intresserad och vill veta mer om utbildningen? Beställ information

Kommentarer
Postat av: jossan

Spännande sis! Jag hade behövt gå pumt kursen, och verkligen bara för min egen skull! Letar själv fortfarande efter något som kan ge mig 100% fokus och personlig utveckling! Kanske du kan träna dina kunskaper på mig när jag kommer till jul? Många kramar till min duktiga syster! Du gör mig stolt

2012-09-05 @ 17:25:25
Postat av: jossan

Spännande sis! Jag hade behövt gå pumt kursen, och verkligen bara för min egen skull! Letar själv fortfarande efter något som kan ge mig 100% fokus och personlig utveckling! Kanske du kan träna dina kunskaper på mig när jag kommer till jul? Många kramar till min duktiga syster! Du gör mig stolt

2012-09-05 @ 17:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com