Sovrutiner, Familj, bil o tidningar

Gomorron!
Är så glad över att vi har ändrat Milos sovrutiner...alltså det var ju egentligen inte så stor skillnad med ändå. Innan så  la vi honom kl 19.00, efter vällingen. Oftast va det david som skötte det. Han la milo i armen o vaggade honom till sömns, oftast tog det bara några minuter. Men han vande sig snabbt vid att somna så och varje gång han vaknade på natten ville han gärna bli vyssad till sömns, ibland räckte dt med nappen...han kunde vakna till 5-6 ggr (de senaste veckorna)...typ lite i sömnen men ändå så att vi gick in o kollade till honom. NU:
Efter vällingen kl 19 stoppar vi om honom, nappen o filten och Milos födelsemusik (yogamusiken han föddes till + som jag spelat hela graviditeten) på svag volym, säger godnatt, puss & kram och så går vi ut. De senaste gångerna säger han ingenting...sover på nån minut. Nu precis stoppade jag om honom eftersom vi varit upp sen 6.30 och jag behövde inte gå in en gång, 1 minut senare sov han. Det bästa är att han inte vaknar en massa gånger på natten, har lärt sig att somna om själv. GULD. Så vad jag har förstått e det bra att börja ganska tidigt, innan de förstår allt för mycket och kan manipulera...hehe föräldrarna. Skräckexempel e ju nannyakuten där föräldrarna inte sovit i samma säng på 5 år eftersom de måste ligga hos barnen. Näe jag e glad att detta funkade så snabbt och att Milo e så duktig, för allas skull! Oj detta blev ett långt inlägg. Måste oxå tillägga att vi inte riktigt kört den tuffa 5 minutersmetoden då Milo inte har gråtit så mycket. När han va ledsen över att vi gick avvaktade vi några minuter, gick in o krama o stoppa om honom igen, ibland satte han sig upp oxå men då la vi ner honom igen. Man får göra det som passar sitt barn bäst. 

Igår tog jag kort på bilen:



Vi e supernöjda o glada=) Tacktack!


Sen fick vi härligt besök:

 

Barnen lekte:



Milo & Lava= supersöta

David sover, milo sover och jag dricker kaffe o bloggar...nu ska jag lägga mig i soffan med MAMA tidningar:



Tack S för att du tänker på mig! Lav ya

Puss

Ps. Igår va jag o jos o handlade och jag började lasta i en massa efterrätter till Milo, Josse bara...hallå vet du hur billigt det e att göra själv...hade nästan glömt det så jag köpte istället, frysta blåbär, bananer, hallon, äpplen och en låda päron. Så idag ska det göras efterrätter i massor!

Kommentarer
Postat av: moncan

vikken fin bil!!! grattis!!! super att det gar sa bra med milo oxa. nu far du sova!!! jag va uppe fler ggr an du vill veta inatt..molly vagrade ata igar - 2 tuggor o sa knep hon ihop munnen...o idag tuggar stackarn pa fingrarna for det gor sa ont. vart uppe sen 5am. har fatt massor gjort...men ar skit trott. hahahaaa. hinner inte ringa for jag ska gora matbestallningen nar barnen lagt sej. ville bara saja hej. ha det toppen syrran! kram...

2010-01-19 @ 16:49:10
Postat av: Malla

Jätte fin bil !<3

2010-01-19 @ 17:56:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com