Påbättringsväg och bränd ärtsoppa=)

Gokväll!
Ligger och myser med Milo i sängen...har precis ammat och Milo ligger på en kudde brevid mig och slumrar...då passar jag på att blogga lite.
Mår bättre men är inte helt ok, behöver vila mycket och vet inte varför...men jag har inte så mycket tid över till det=)) Dricker mycket iallafall och ammar mest hela tiden. Brösten är mycket bättre och febern har släppt...känner mig dock lite sjuk i kroppen så jag antar att det tar ett par dagar till innan jag blir bra. Milo är iallafall jätteduktig på att amma nu, vilket glädjer oss!
Igår var mamma här, hon hade med sig presenter till Milo...kan inte skriva vad det var eftersom Josses Noah ska få samma. Jag och David fick en bukett rosor och en vit fin lyckliga Lotta!



Samma dag Milo vi åkte in för att föda Milo fick vi denna oreganoplanta av mamma, som vi ska sätta i trädgården:



Vi fick även ett fint kort där mamma hade lagt med en dikt...jag gråter nu när jag skriver detta:

Är det sant att jag håller ett barn i min famn

Är det sant att jag håller ett barn på min arm
och ser mig själv i dess blick,
att fjärdrarna gnistra och jorden är varm
och himmelen utan en prick?

Vad är det för tid, vad är det för år,
vem är jag, vad bär jag för namn?
Du skrattande knyte med solblekt hår,
hur fick jag dig i min famn?

Jag lever, jag lever! På jorden jag står.
Var har jag varit förut?
Jag väntade visst miljoner år
på denna enda minut.

Oh tårarna forsar ner på mina kinder, David var precis inne och tröstade mig...Tack snälla söta mamma för denna!

Ok nu ska jag samla mig. Imorse stack David iväg till bageriet, precis när han åkt knackar det på balkongdörren och farfar Ove kommer med nybakta frukostbullar! Så imorse fick vi dubbelt upp med godsaker. Han hade även med sig lite söta kläder till Milo:



Tack farfar Ove hälsar Milo!

Sen mös jag o David ett tag, och för att jag skulle få sova lite tog David Milo och Kenzo på en prommis. Trodde max han skulle va bort 30 min, så ärtsoppan vi hade på spisen skulle få koka tills han kom tillbax (tänkte jag). I går hade jag nämligen lagt ett helt paket ärtor i blöt och tänkte göra storkok. Eftersom David inte kunde läsa mina tankar så kom han inte tillbaka efter 30 min, han tänkte att Jenny behöver sova så jag går upp till Josse och Bart och fikar, han passade även på att bjuda ner dom på ärtsoppalunch. Typ 2 timmar senare kommer David hem, ärtsoppan var sönderbränd och det var en massa rök i köket. Han ropade tydligen en massa på mig utan att jag svarade - blev skitskraj och sprang i sovrummet och hittade en nyvaken Jenny...jag fattade ingenting...David trodde det hade hänt nåt med mig...jag hörde oron i hans röst och sprang upp...båda fick typ panik och slängde ut kastrullen, öppnade alla fönster och var tokchockade över vad som kunde hänt.  Nu har vi i alla fall 100 fickmåsar och krååkor i trädgården som slåss över vår brända ärtsoppa...tur att nån uppskattade den i allafall...får bjuda Jos o Bart på lunch en annan gång.

På eftermiddagen ringde morbror Pontus och frågade om de fick komma på besök, han, Ida och Margit har ju inte fått träffa Milo än...så lite senare var de här:



















Nu har vi precis ätit mat, David gjorde hemmagjorda hamburgare med bröd och pommes. Vi har Pontus och Patrik här och grabbarna kollar på fotboll!
Ska snart amma igen och sen blir det kanske en film och en god natts sömn.

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Ida

Tack för en trevlig dag! :)

2009-06-06 @ 23:20:32
URL: http://thesociety.blogg.se/
Postat av: Minuski

Mamma "mormor" är salig va? Hon sitter i en van pose o ser ut att njuta=) Han är verkligen fiiin!!Lilla Milo <3

2009-06-07 @ 00:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com