Nytto

Hola!
Så var det morgon igen och jag e happy...Milo har bara vaknat en gång...känner mig faktiskt någorlunda utvilad idag! Hällde upp ett bad till honom nu på morgonen men då ville han ha mat och sen somnade han så sött...Nu slumrar han, men jollrar lite i sömnen i mellanåt. Vi hann även med lite morgongympa...la han på mage på en filt o så får han träna huvudet och nacken...BM sa till oss att han ska får träna lite varje dag!
Tänkte kanske ta tag i garderoben idag...den måste städas, har inte organiserat i den sen vi flyttade hit...hmm=// sen ska Kenzo ut oxå, David va ute med han vid 7 tiden så det e väl snart dax. Om jag orkar ska jag dammsuga min bil oxå...
Funderade en massa igår, känns som om man lägger ner för mycket tid på tråkiga nyttosaker...tänk om man hade lagt ner lika mycket tid på roliga nyttosaker. Ska försöka tänka mer så, istället för att dammsuga just idag ska jag göra nåt roligt för mig själv (milo går ju klart först). Men som att börja dagen med YOGA...äta en god frulle och sen prommis...Istället för att börja städa eller tvätta ska jag kanske skriva dagbok, måla eller meditera. Alltså lägga in dessa saker på min 2 do lista, inte bara om det blir tid över. Skriva brev eller vykort är också roligt och uppskattat. Det är så lätt att man skjuter på saker man vill göra på framtiden. Så om det är nån som vill hänga på att byta ut en tråkig nyttosak mot en rolig (som bara handlar om dig) idag - hade det varit skoj! Kommentera gärna vad du gjort=))
Ha en underbart skön dag, lev i nuet och glöm inte att du förtjänar det bästa!



Puss  

Ps. Jag byter nog ut bilstädningen mot yoga idag=)

Kommentarer
Postat av: Minuski

Ååh, det är bra tänkt Jenkki! Jag håller på med det för fullt=P Igår bakade jag en äppel och jordgubbspaj som jag tog med (och fikade med en kompis) på gröningen idag=) Struntar i städningen ganska mycket nu för tiden. Tar bara tag i det när det är riktigt för jääävligt! Nu ska jag ut och springa=D Puss!

2009-07-01 @ 19:31:34
Postat av: josse

du är kolk syster! Istället för att vika tvätten så läste jag några roliga mammatidningar och nu ska jag skriva dagbok! tack för inspirationen

2009-07-01 @ 20:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com