Sanna ord

5 insikter som förändrar ditt liv

 
Skrivet av Meditationsguiden den 6 maj 2014
 
Livet vi lever tar oss bort från vår själ. Prestation, kontroll och rädslor står i fokus. Min livsresa har lärt mig ett nytt förhållningssätt som har förändrat mitt liv och gjort mig så mycket lyckligare! De här fem insikterna vill jag dela med mig av.
 

1. Från kontroll till tillit


Vi har lärt oss att vi måste kämpa och kontrollera för att utvecklas och uppnå saker. Släpp taget om kontrollen och ha tillit till dig själv och livet. Vi kan inte lösa allt och ta hand om allt. Det finns en universell kraft som hjälper oss och en unik livsplan för alla - som kommer att komma till dig om du bara vågar känna tilltro till livet och följa ditt hjärta. Allt du behöver kommer i precis rätt ögonblick.

2. Från rädslor till kärlek


Möt livet genom ditt hjärta. När vi är styrda av rädslor och kontroll är vi inte i kontakt med vårt sanna jag, och då blockerar vi det universella flödet. Var sann mot dig själv och ha tillit till att ditt hjärta kommer att vägleda dig genom livet.

3. Från prestation till reflektion


Vi är väldigt bra på att göra saker och att ständigt vara upptagna. Ta dig tid för reflektion, varande och tystnad mellan dina aktiviteter. Då är det enklare att vara i kontakt med din själ och ditt universella flöde. I detta mellanrum kan det dessutom komma till dig storslagna och magiska idéer och insikter, som i sin tur gör att du inte behöver prestera lika mycket för att utvecklas och uppnå saker i livet.  

4. Från stress till tålamod


Vi är här för att lära, uppleva och utvecklas. Det kan man aldrig göra under stress. Vi vill gärna att allt ska ske så fort som möjligt. Ge dig istället gåvan att vara närvarande under din resa, för det är här du upplever livet. Vattna och ta tålmodigt hand om plantan som gror inom dig, så kommer din blomma att slå ut som en vacker skapelse den dag du är redo.

5. Från den yttre världen till den inre


Vi söker bekräftelse utifrån för att vi inte har förmågan att ge oss själva kärlek och behöver fylla ett inre tomrum. Om vi istället söker oss till vårt inre och till vårt hjärta, kommer vi hitta en outtömlig källa av kärlek. Och den är så mycket större än vi någonsin kan föreställa oss. När du är i kontakt med den kan du också leva i fullständig tillit till att du är älskad och omhändertagen av universums oändliga och magiska kraft. 

Text: Carina Ovesson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com