Vill gå lite djupare

Gomorron på er!
Vill förtydliga mitt resonemang från gårdagen. Jo det här med målsättning, hur kommer det sig då att det står så mycket om mindfulness och medveten närvaro i tidningarna. Det är ju det vi ska sträva efter...att inte göra nåt för att stressa oss själva...hmm, låt mig förklara. 
 
Genom att sätta mål och träna närmar vi oss gravdvis våra mål, oavsett om det gäller att träna på gymet eller kolla på tv och äta chips...Om jag tränar på att fokusera på de positiva saker jag möter i tillvaron kommer jag till slut bli riktigt bra på det. Det blir en automatiserad tanke som att köra bil eller något liknande. Det viktigaste är at behålla fokus på mål och drömmar. Om jag inte tränar, då tränar jag i själva verket på att bli sämre. Vi tränar alltid!
 
När vårt arbete blir automatiserat kommer vi in i något som man framförallt i idrottsvärlden och inom psykologin, kallar för the flow. Flyt innebär att bara vara i prestationen och uppleva nuet. Så genom att sätta mål och träna kommer detta till slut leda till attt vi är i nuet (minfulness) och upplever ett flow som gör våra liv och vår värld bättre. Väldigt förenklat men hoppas ni förstår. 
 
För er som vill ha lite mer fakta om mental träning samt forskningsresultat kan se min rektor Dr Uneståhl berätta om det nedan:
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var jag som kommenterade foregaende inlagg...
Mycket spannade Jenny! Jag vill lara miig mer och mer, sa intressant. Jag gillar din rektor skarpt, sa duktig och lard. Beratta garna mer exakt hur man ska trana det mentala! Love you

2012-09-12 @ 23:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com