Höger tutte...vänster tutte...

Ja men hallå i dimman. I dag har jag fått känna på mammalivet på riktigt. Jag har fått mjölkstockning i båda brösten och legat sjuk. Feber och frossa och riktigt ont, men det är på bättringsvägen. Igår ringde dagis o sa att Milo var hostig så jag gick dit och hämtade honom. Tog hund, Elliot och syskonvagnen. Snacka om befrielse att kunna gå igen...hade dock ganska ont efteråt, kanske inte så konstigt då jag inte gått så långt de senaste 6-7 månaderna. Det gick iallafall superbra med vagnen och när vi kom hem mös vi o lagade mat tillsammans. Så idag var Milo hemma igen och vi väntade barnmorskebesök klockan 11. Elliot kissade ner sig 2 ggr, bada, ut med hunden, frukost, städa lite, sminka mig lite och vips så va hon här. Gick med Elliot i bärsjalen, han somnar och jag får båda händerna fria. Han hade gått från 4230 ner till 4150 och nu 4330. Riktigt bra sa BM, han ammar och ammar o sover. En riktigt duktig kille. Annars har dagen rullat på, lite film och lite lek och sen mat och nu är David hemma. Han nattar Milo o jag har lite egentid. Behöver skriva av mig lite.
 
En sak som är jobbig är att jag aldrig minns vilket bröst jag ammat på...så en affärsidé till Moncan eller Josse. Gör coola amningsarmband som man kan flytta mellan armarna lätt, på så sätt vet man vilken tutte man ska börja på nästa gång. Aja det är nog bara ni som har barn som förstår problematiken.
 
Puss på er
 
 
Så härligt att vyssa sitt barn till sömns.
 
 
Bilder från idag...Milo har stolt på sig monstertofflorna Nono skickat. Tack=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com