LarsVikens

Igår tog vi en prommis till granngården som har ekologisk och närproducerad försälning av kött, ägg, mjöl och fruk mm. Så fint och jag kan verkligen rekomendera ett besök dit. Det här köpte vi:



Håller på att göra rosmarinspray av rosmarinkvistarna, de ska blandas med vatten o lite citron i en flaska som sedan kan sprayas i ansiktet för att verka uppigande, det går också att sprya på djuren så att fästingarna håller sig borta.
Ska baka min farmors goda bröd av det ekoologiska mjölet.



Gjorde supersmarrig saft av lite bär från trädgården, jordgubb, vinbär och rabarber. Nu är halva frysen fylld av saft. Hallonen är färdig nu så igår bakade vi en paj på rabarber o hallon och bjöd våra vänner på:



Vi har så mycket hallon att vi inte kan ta hand om allt, nån som vill ha så är det bara att hojta=))

Plockade även den här hinken krusbär på 2 min, finns massor:



Ska nog göra kräm och sylt!

Hallonen ska också plockas och då blir det sylt på den också. Kommer nog att ha hela året som jag håller på=) Så himla kul och samtidigt skönt att veta vad som hamnar i det vi äter. Jag menar, det man köper är ju fyllt med en massa onödiga tillsatser och annats skräp.

Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

komiskt att du shoppat mjol fran skarblacka...ligger ju precis utanfor norrkoping :-)

lagg in mera foton pa dej o huset...

hor av dej pa skype imorrn om du har tid :-)

kramar/syrran

2012-07-22 @ 23:53:34
Postat av: jenny

Hojtar igen ;-)

2012-07-23 @ 23:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com