Varför heter det föräldraledig? Ordet ledig passar lixom inte in...

Vaknade vid 2 inatt då Milo va ledsen, gav han välling o han somnade om
Vakna 5 då Davids väckarklocka ringde...somnade om
Vakna 6 då David sov på soffan, jag väckte honom och han stack till jobbet (började 6.30)
Milo väckte mig 6.45...jag bakade bröd och gav Milo mat samtigt
Kl 9 tog jag en prommis med Kenzo o Milo...kom hem o busade med dom
Kl 10 städade hemmet, tvättade, hängde tvätt. Började laga mat...en mega god veg.paj (Ida älskar förk. det e därför jag skriver så...hehe)
Kl. 12, Noah kommer över, jag e barnvakt då de tränar...busat med pojkarna hela dagen +  gett dom mat och välling o nattat dom.
Kl. 13...åt min goda paj. Försöker kolla på Oprah med det går inte eftersom pojkarna står o slår på tv i kör...
14...försöker ta en tuppis, går inte eftersom Milo drar mig i håret och hoppar i resesängen som står brevid sängen
Kl. 15 David kommer hem och jag går ut med hunden
Kl. 15.30 Jag börjar göra storkok med Milo mat, Kyckling o ris o sås
Kl. 16. Milo somnar, David vilar och jag ska ta en kaffe o kolla på 6 n the city samtidigt som jag har ett ben i köket o fixar Milos käk. 
O resten av dagen vet jag inte än, annat en att vi ska ha en familj som kommer hit o kollar på bilen, Middag ska göras och sen stupar man nog i säng vid 20-tiden. Glammigt liv va=// 



Tror du jag har borstat håret idag...NO 
Tänderna...No, mina byxor e helt fläckiga av välling och hemmet ser ut som kriget igen...men vad gör väl det. Vi e friska och har en underbar lite Milo i vårt liv=)

Ps. e det nån som tror att jag/vi längtar efter vi lyxiga Italienresa? Vi har precis kommit överens om att vi ska unna oss en massa härliga SPA behandlingar därnere...det e vi väl värda!

En massa kramar till alla mammor därute -

Kommentarer
Postat av: Helena Winther

Ojojojoj vad du sliter!..och jag känner igen det där!!! Det borde heta FöräldraUpptagen tycker jag..:) Sköt om dig så ses vi kanske på söndag. Kram!

2010-03-12 @ 17:42:11
Postat av: susanne

Roligt inlägg där du beskriver dagen på ett bra och sanningsenligt sätt.

Så det är bara och se framåt och hålla huvudet ovanför vattenytan

kram mamma och mormor

2010-03-12 @ 19:46:13
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Ida

Vilken tight schema alltså... det är inte lätt att vara mamma idag ju...



Saknar er! <3 (jobbar så mycket nu....så hinner knappt göra något annat än de) Puss på er.

2010-03-13 @ 23:38:14
URL: http://thesociety.blogg.se/
Postat av: moncan

tihihiiii...

du anar inte hur fort det gar - njut av denna tid o verkligen ta dej tid att satta in foton i album...helt plosligt star du dar o undrar hur lilla milo blev sa stor??? minnena sitter i ett fint album med roliga saker som far dej att minnas din underbara lilla pojke som liten bebbe...

massor med kramar/moncan

2010-03-14 @ 21:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com