Sovrutiner

Försöker få nya sovrutiner för Milo...att somna själv...blää det e svårt...från att i flera veckor ha sovit 12 h på natten...till att vakna en massa. Som igår kväll när David jobbade: ja la honom 19.30..sen vaknade han 4 ggr fram till 23. Bara smågnäll o ett o annat skrik. Vad ska man göra? Alla mammaor där ute som gått igenom detta...vad ska man göra?
Nu sover han iallafall...ibland tror jag det e bättre att göra det som känns bra o rätt själv än att bara göra som boken säger...ge mig tips!

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: sara

Jag har alltid gått efter vad jag och barnen känt. Aldrig efter exakt vad böckerna säger.

Gör det som känns rätt i hjärtat så blir det nog bra.

2009-10-09 @ 11:44:58
Postat av: jossan

När jag vet att Noah är mätt, bytt blöja men är trött brukar jag prova 5 min metoden (min egen variant). Lägger honom i sängen, ibland med godnattvise-skivan tyst i bakgrunden. Sen sägen jag godnatt, nu ska vi sova och bufar honom på rumpan en stund. Sen går jag ut och väntar ett par minuter. Om han skriker hysteriskt går jag givetvis in och tröstar, uatn att plocka upp. Annars går jag in efter en stund om han inte somnat än dvs. Gör om det hela och tar inte upp. Ibland kan jag klappa honom en stund på rumpan / ryggen och sjunag en liten visa tills han somnar. Prova lite, funkar på oss i alla fall. Kramar jossan

2009-10-09 @ 18:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com