Om jag fick leva ett liv till...


Om jag fick leva ett liv till då skulle jag vilja göra fler misstag.

Jag skulle vilja koppla av mer och vara mjukare, jag skulle vilja vara dummare än jag varit på den här resan.

Jag skulle vilja ta saker och ting mindre allvarligt, bestiga fler berg och simma i fler sjöar.

Jag skulle vilja äta mer glass och färre bönor...

Jag kommer kanske att ha fler verklige bekymmer, men jag skulle ha färre inbillade.

Ni förstår...
jag har varit en sån där människa som lever försiktigt och sunt timme efter timme, dag efter dag.

Oh, visst har jag haft mina fina stunder
och om jag fick göra om det
skulle jag försöka att bara ha stunder
en stund efter en annan
i stället för att leva så många år i förväg.

Jag har varit en sån där person som aldrig går någonstans utan termometer, varmvattensflaska och fallskärm.
Om jag fick leva om mitt liv en gång till skulle jag packa mindre i väskan.

Om jag fick leva en gång till
skulle jag börja gå barfota tidigare om vårarna
och fortsätta med det längre in på höstarna.

Jag skulle dansa mer, åka mer karusell
och jag skulle plocka fler tusenskönor...

Nadine Stair, 85 år

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com