Helgen som varit

Gomorron!
Jag har inte kunnat sova så bra inatt. Vet inte varför, Milo vaknade bara 1 gång och så väckte jag honom för ja behövde amma...men hade svårt att somna och vände o vred på mig. Men nu e vi vakna iallafall, Milo o jag. David har sovmorgon...Milo leker i gymmet o jag dricker kaffe. Känns som det e 0 gradit ute. Vår åkpåse har kommit nu, vi har specialbeställt den på babyproffsen, så här ser den ut, fast brun o blommig som vår vagn:


Tog 3 veckor för den att komma  men nu känns det som man måste ha en varm åkpåse, mornarna e ju iskalla och vi brukar ju promenera med Kenzo o ta med Milo ganska tidigt. Får se om vi hinner hämta den idag, vi ska ju till gravarna så kan ju ta det på vägen. Igår hann vi nämligen inte hälsa på våra kära som gått bort, så vi gör det idag istället....lägger en krans och tänder ett ljus i mörkret.

Annars har helgen varit bra...i fredags var jag på tjejmiddag hos Jenny:



Jenny bjöd som vanligt på en massa gott...det blev kycklinggryta med pasta och god sallad och till dessert glass med maränger och chokladsås + en massa gottis och god dricka. Tack så mycket min kära vän! och alla andra vänner som var med förstås! Milo hade sovit hela kvällen och vaknade bara en gång under natten, så det va kanon!

På lördagen fick jag sov morgon...skönt. Sen tog jag med Milo o Carran o for till mamma:



Valparna har blivit stora o sååå söta. Hur ska vi kunna motstå en sån sötnöt!



Vi fikade god morotskaka som Carran bakat...

Lite senare på dagen åkte vi på kalas...det var Veronika som fyllde år:



Tack för igår Veronika! Mycket trevligt hade vi. Milo somnade så gott i bilen på väg hem!

Annars har vi mest myst...Milo e inne i en så härlig fas nu, mycket skratt och gos! O rullar runt gör han från både rygg till mage o tvärt om:



Så har ja hunnit med o laga potatis och blomkålspuré till Milo, det var mycket omtyckt:



Nu ska vi fixa klart maten. Det blir kokt potatis, ekologiskt nötkött (grytbitar) som nu har kokat i 3 timmar. Gör en god gryta... med grönsaker och kokta rödbetor till. Har köpt julmust nu....det e så gott. Godast e o lägga den i frysen tills den blir iskall...nice!

Ha en skön kväll!

Puss 

Kommentarer
Postat av: Margit Petterson

vad roligt ni har haft det!!

2009-11-01 @ 19:04:00
Postat av: bella

vilken underbar liten pojke ni har, han var så go i lördes ler vilka fina bilder du har tagit på honom...han gillar att mysa med pappa va!! va söt bonzo är..man blir ju nästan köpsugen när man ser en sån godbit =0)

2009-11-01 @ 21:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com