No more väla 4 us på ett tag

Gomorron kära!
Jag har verkligen sett fram emot tjockis/mammaträffen från familjelivsgruppen, idag! Men efter gårkvällen och natten vill jag inte dra med Milo på nåt. Han vaknade 3 gånger inatt, sov dock bra mellan amningarna men va övertrött och lite orolig kanske. Nu sover han igen och jag börjar känna igen mitt barn. Träffen är kl 11 och jag vill absolut inte förstöra hans sömn eller dra upp honom nu när han haft det lite jobbigt. Jag tror det berodde på dels att jag åt jordgubbspaj(korkat) glömde ge miniformen och att vi var på väla...vanligtvis är det jättelite folk på väla en måndag, därav att vi åkte dit. Men nu eftersom det är semestrar så var alla helsingborgs invånare tydligen på shoppinghumör. Trots att Milo sov mycket där, var det väldigt mycket oljud och rörigt men en massa intryck de få stunderna han var vaken. Anledningen att jag tror att det var väla som oxå ställde till det är för att Josses Noah hade samma jobiga kväll som vi igår...hmm, så nu har vi bestämt oss: no more väla 4 us på ett tag...



Söta systrar "njuter" av en fika på Roberts...



Ser skylldig ut efter att ha tryckt i mig en jordgubb/rabarberpaj...ajjabajja Jenny

Till er som har barn, när era barn har varit skrikiga, övertrött, svårtillfredsställda...vad har det berott på och vad har ni gjort åt det. Jag kände  mig som världens sämsta mamma som hade nära till tårarna hela tiden. Det som funkade var att dra barnvagnen på en grusväg, vilket vi gjorde i en halvtimme, men så fort vi gick ut på asfalten började han skrika igen. 
Jag ber till gudarna om en lugn och harmonisk Milo idag!

Man lär sig så länge man lever, 

Allt gott 

Kommentarer
Postat av: moncan

-med molly sa funkar det oftast att halla henne i famnen o gunga henne fran sida till sida tills hon somnar. hon skriker oftast massor da jag forst forsoker...maste halla henne hart intill mej och prata lugt med henne for att hon ska lugna ner sej. sen nar hon slappnar av sa later jag henne sova i famnen pa mej tills hon vaknar...

-oftast blir hon orolig om jag ar stressad...haft massor att gora eller vart ute och traffat kompisar. det ar somom hon tycker att jag spenderat for lite tid med henne...

2009-07-07 @ 11:23:26
Postat av: bella

jaså milo är gnällig, alltså när lava blir så där övertrött och gnällig så brukar jag linda in henne i en filt så hon är helt inlindad och gå lite fram och tillbaka och då brukar hon somna nästa direkt..eller iallafall bli lugnare, det ska tydligen påminna henne om tiden i magen. Nu när det är så varmt så kanske man får välja ett svalt rum om man ska göra det men det funkar för mig iallafall. ses imorgon///kram

2009-07-07 @ 13:12:28
URL: http://bellabuss.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag tror att det viktigaste är att hålla sig lugn.

Jag har, när mina barn skrikit och skrikit, stoppat öronproppar i öronen för att inte bli så påverkad av skriket när jag gått runt och vaggat.



Tänk på att ju lugnare man är själv - desto lugnare är barnet.



Och bägge mina barn har reagerat på mjölk, jordgubbar och vitlökssås... =)

Lycka till!

2009-07-08 @ 12:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com