Kusinvitamin

Idag har kusinerna busat tillsammans, Noah och Milo är för söta:



Josse var här på en fika innan idag...sen åkte jag o David till stadshuset för att skriva faderskapet och gemensam vårdnad. Sen blev det storshopping på ICA och en masa GImat inhandlades. Nu har jag bakat ett GI bröd som vi ska ha til frulle imorrn, finns det nåt godare en nybakat bröd...=) Här kommer receptet på emmas goda bröd:

25g jäst
3 1/2 dl vatten
1tsk salt
1 msk kanel
1 msk flytande honung
1 msk olivolja
2 grovt rivna äpplen
2 msk hela linfrön
1 dl solrosfrön ( kan uteslutas )
10 dl dinkelmjöl fullkorn
flingsalt
Till formen olivolja

Rör ut jästen i fingervrmt vatten. Tillsätt salt kanel honung olivolja äpplen linfrön solrosfrön och ca 9 dl av mjölet. arbeta degen smidig för hand till den lossnar från kanterna. När du bakar med dinkel så ska den vara något lösare än vanlig deg. Låt det jäsa i 60 min.
Smörj formen med olivolja. Häll degen i formen. Pensla ovansidan med vatten för att få en hård yta, och strö flingsalt över.
Grädda brödet längst ner i ugnen på 225 grader i ca 25 minuter.

Lillpojken sover och snart även hans mamma...oj va trött jag e nu...
Förresten så såg jag och David en asrolig film ikväll, bakfyllan lr vad den nu hette, fy va vi skrattade!

Sov Gott Kära,


Kommentarer
Postat av: Jenny

Så stora dom har blivit - så söta tillsammans =)

Jag kanske slutar tidigt på fredag - en fika el ngt om du kan??

Kramkram

2009-07-30 @ 00:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com