Gomorron!

Lilla Milo va piggelin kl 7...fick mysa lite med pappa, amma och så frulle för mig. Nu e jag vaken och Milo sover...hmm funderar på att somna om. Håller på att "läsa" Cesar Milans" bok om hans hundar:



Via storytell.se lyssnar jag på boken medans jag tex.ammar eller solar eller städar. Faktiskt himlans bra! Har lärt mig en massa bra saker, tex. att alla hundar har olika energinivåer, och är hunden hög och du låg så är det en dålig kombo...ägaren kan skrika o skrika på hunden men den kommer aldrig att få respekt för ägaren för det. De sämsta man kan göra är att skrika på sin hund, man ska istället var lugn och förmedla va man vill genom sin energi - det är då hunden förstår vad ägaren vill. De flesta hundar är följeslagare och vill lyda ägaren men vissa är ledarhundar och dessa kräver speciell träning. En hund ska i första hand betraktas som ett djur, därefter ras och sist via sitt namn. Många säger, denna hunden är så ilsken för att det är en pitbill mm. Cesar jämför detta med männsikan, det är så fel att dra alla över en kam, "alla italienare är med i maffian osv. Det är ägarens energi som överförs till hunden och det är på så sätt den oxå kan bli hjälpt! Altså i de flesta fallen är det ägaren som måste förändra sitt beteende. Läs boken, det är kanonbra!

Idag kommer mamma hit, blir en lunch och en massa mys. Ikväll ska vi nog grilla och passa på att njuta av det vackra vädret. 

Förresten va vi på Väla igår, David köpte en jättefin kostym och skjorta o slips! Jag däremot hittade ingenting...

Vill passa på att rek. en bra sajt: http://www.behappy.se/, säljer jättefina ekologiska produkter, antingen kan man få det hemskickat eller hämta det i butiken på Råå. Har yogat ihop med ägaren och det är ett seriöst och bra företag med fina värderingar. Vad sägs om en ekologisk yogamatta:



eller fina ekologiska teer:



Ha en underbar dag!

Puss     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com